diumenge, 12 d’abril del 2015

Blubbr

Blubbr és una aplicació web 2.0, per elaborar qüestionaris a partir de vídeos de YouTube.
Per fer els qüestionaris que ja hi ha fets per altres usuaris, no cal registrar-se, però per crear-los sí. És totalment gratuït i es pot fer a través del compte de Facebook, de Twitter o amb el correu electrònic. Quan ens hem registrat, tenim el nostre perfil i en aquest podem veure els trivs o qüestionaris que hem jugat i els que hem creat nosaltres mateixos.  
L'aplicació disposa d'un cercador per poder trobar qüestionaris que ens interessin, a més a més, aquests estan agrupats per categories, per exemple; hi ha la categoria dels més populars, els recomanats per altres usuaris, de música, de pel·lícules, d'art, d'educació...

L'opció més interessant de l'aplicació és la de crear qüestionaris. Primerament hem de decidir quin vídeo de YouTube farem servir per a crear el nostre qüestionari. Quan ja l'hem escollit podem anar aturant-lo i introduir les qüestions, és necessari utilitzar un fragment de vídeo diferent per a cada qüestió. Quan ja el tenim enllestit podem posar-hi un títol, assignar-li una categoria i posar els tags o etiquetes que vulguem. Un cop l'hàgim publicat, el podem compartir i desafiar un amic amb el compte de Facebook.

Per tal de poder investigar a fons l'aplicació, he creat un qüestionari relacionat amb l'educació musical, i he utilitzat el vídeo del conte El petit pianista de Brij Kothari.


En relació al Model SAMR, l'aplicació presentada té un impacte de redefinició en l'educació perquè permet crear activitats i tasques que prèviament no es podien fer. Segons la Taxonomia de Bloom, desenvolupa l'habilitat de creació i disseny per una banda, i comprendre i recordar per una altra. Pel que fa a la interactivitat, és comunicativa, ja que l'usuari tant pot ser receptor com productor de continguts. Això traduït en l'àmbit educatiu, l'alumne és receptor i el mestre és productor de continguts.

En general, és una aplicació molt senzilla i fàcil d'utilitzar, a més, aquest tipus de qüestionaris podrien ser molt útils a l'aula si sabem dissenyar-los bé, i enfocar-los correctament tenint en compte els objectius o finalitats didàctiques que vulguem treballar.
També poden resultar molt atractius per als alumnes, ja que a la vegada que visualitzen un vídeo se'ls fa una pregunta sobre aquest i després continuen veient el vídeo fins a la següent qüestió. El funcionament de l'aplicació també anima a la competició entre els nens i nenes o de qualsevol usuari, perquè  si contestes correctament, acumules punts i finalment obtens una puntuació. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada