dimecres, 15 d’abril de 2015

Incredibox

Incredibox és una aplicació web en la qual es poden crear ritmes a l'estil Beatbox. Per accedir i utilitzar l'aplicació no és necessari registrar-se ni crear-se un usuari. Això fa que sigui molt més fàcil d'utilitzar a l'aula.

La utilització de l'aplicació és molt senzilla, primerament triem la versió en la qual volem jugar (hi ha fins a la v4, que és la darrera), i després ens apareix una pantalla on hi ha uns personatges que fan sons depenen dels accessoris que els posem. Cada accessori pertany a una pulsació, efecte de so, melodia o timbre de veu diferent. Quan hem "vestit" tots els personatges amb sons diferents, podem eliminar-los i posar-ne d'altres, d'aquesta manera pots crear mescles o combinacions diferents. També podem pausar alguns personatges, és a dir, el so que produeix s'aturarà i el podem tornar a reproduir quan vulguem.

També hi ha l'opció de gravar les nostres composicions sonores i compartir-les via Facebook, Twitter i correu electrònic. Per tant, a l'aplicació podem trobar les creacions que han fet altres persones.

Pel que fa al Model SAMR, l'aplicació es trobaria en redefinició, ja que permet crear les composicions i ritmes musicals que nosaltres vulguem. Segons la Taxonomia de Bloom, l'aplicació permet crear i dissenyar diferents ritmes. Així doncs, la interactivitat és comunicativa, perquè l'usuari tant pot crear com rebre continguts d'altres usuaris, i, a més, Incredibox dóna diferents possibilitats de resposta.

Trobo aquesta aplicació molt interessant i divertida, sobretot per als alumnes, ja que té una estètica molt atractiva i els motiva a crear ritmes i melodies. A més es treballen aspectes d'educació musical com l'escolta activa, l'exploració de recursos creatius, i la creació i producció de música, ritmes, melodies, pulsacions...

Exemple de composició musical amb l'Incredibox

1 comentari:

  1. Benvolguda Alba,
    Personalment penso que és una aplicació molt divertida a partir de la qual els alumnes juguen i treballen aspectes tractats a l'aula.

    ResponSuprimeix